Vår Prinsessa!

27/11-12 17:41 kom äntligen vår Prinsessa! Helgen va riktigt lång då jag hade värkar från torsdagen och knappt kunde sova.

På tisdag morgon började värkarna förändras, men anders åkte till jobbet och jag skulle lämna Rasmus på dagis. När jag kommit iväg med lite trotts från Rasmus känner jag hur värkarna bara gör ondare och ondare. Och precis när jag lämnat får jag en riktig tuff värk som höll i sig hela vägen hem. Trodde jag skulle bryta ihop då den inte släppte ordentligt. Väl hemma la jag mig i ett badkar men det blev bara värre så Anders kom hem från jobbet <3 Men jag trodde det skulle avta som hela helgen men jäklar vad ont jag hade, Anders tvinga mig ringa förlossningen så åkte vi in. Värkarna blev mer hanterbara i bilen så trodde vi skulle få åka hem igen, när jag ligger uppkopplad och dom ska kolla hur öppen jag var sa barnmorskan att det kan va så att jag får värktabletter och får åka hem igen, tror hon tyckte jag klarade att andas genom värkarna så pass bra. Var iaf öppen 5cm o fick bli inlagd (tack o lov!) med önskemål om EDA fick jag den rätt fort, (tyvärr hjälpte den bara på halva sidan) men skönt ändå så jag kunde vila en stund efter helgens alla värkar. Efter 2 timmar hade jag bara öppnat mig 1 cm så fick upp o gå en liten stund, och då satte värkarna igång och jag öppnade mig till 7-8 cm. Kirurgen kom in o skulle fylla på EDA eftersom jag fick så ont igen och poff gick vattnet och jag va helt öppen och sen ville hon trycka på!

3995 gram och 52,5 cm lång! Trodde aldrig hon skulle va så stor! Inte vår barnmorska heller.

Men allt gick iaf bra och jag är stolt över mig själv som fixade det så pass bra efter en katastrofal förlossning med Rasmus.

Nu ligger vi på avdelning Neo för det visade sig i morse att hon fått gulsot. Så hon har legat och solat sen kl 13 idag, känns hemskt att inte få hålla i henne :-( hon ammade hur bra som helst inatt från att hon föddes fram till 7 i morse sen blev hon så trött och orkade inte så nu får hon mat genom sond. Har precis tagit nytt prov (lider som fan när dom sticker henne i huvudet) :-( så får vi se hur mkt hon måste sola. <3


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas värdet är mycket bättre och att ni får åka hem i morrn! Aldrig kul att ligga på sjukhus!
Och skönt att det gick så mycket bättre och "fortare" den här gången jämfört med Rasmus ;)

2012-11-28 @ 21:06:39

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Komma tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0