5 mån sprutor :(

Igår började vi dagen med att gå upp tidigt då jag skulle följa med Nina som fått praktik på mitt jobb, så vi åkte med visade vägen och hälsa på :D Blev inbjudna att fira Lucia på jobbet också :) mycket trevligt :)

Sen åkte vi hem för att gå till BVC för mätning vägning och ta sprutorna :( Rasmus har verkligen vuxit på längden!! För 4 veckor sen va han 63 cm lång igår va han 67! Det är 1 cm per vecka! inte konstigt att han vart lite orolig på nätterna senaste tiden eftersom det är då dom växer som mest. Han vägde 7760 gram :) så nu ligger vikten och längden på exakt samma ställe :)Jag som precis tagit fram 68 kläderna haha dom kommer han inte kunna ha länge! :P

Natten va inte så kul, rasmus spydde lite igår och va lite grinig efter sprutorna men det va inte så farligt. han somnade vid 8 utan protester men när klockan blev 12 vakna han helt hystierisk skrek rakt ut, spydde och hade jätte hög feber :( Min lilla plutt! :( Så efter 30 min skrikande gav jag alvedon, igentligen ska man inte göra det när dom fått vaccin men eftersom han verkade ha så ont. När klockan blev halv 2 lugnade han ner sig och somnade om och sov till 7 iaf :) nu är han pigg och glad! Skönt! <3 <3 Han ligger på golvet och pratar och snurrar runt :)

Igår köpte jag min första julklapp till Rasmus :D :D Grannen hade klädparty som vi va på :)


Kommentarer
Postat av: Sara- mamma till Elias

Hej vännen..

Såg att du skrev att man inte skulle ge alvedon när dom fått vacc, av vilken anledning? På min BVC säger dom att får dom feber eller ont så är det bara att ge alvedon på en gång. Konstigt vad olika det kan vara...

2010-11-24 @ 06:20:30
URL: http://eliasmamaa.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Elias

Undra hur världen skulle se ut om alla förklarade allting likadant!?!? hahahaha Jaa vi skulle ju ses den här veckan ju =P Men det får väl bli nästa vecka istället då? Hhihihi

2010-11-24 @ 16:14:55
URL: http://eliasmamaa.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Elias

Ja tisdag låter grymt =) Ska på föräldrargrupp på morgonen men efter det, typ runt 1 tiden? Nu får det inte bara försvinna som alla andra gånger vi pratat om det, hahaha

2010-11-24 @ 19:26:58
URL: http://eliasmamaa.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Komma tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0