Försäkringskassan..........

Igår blev jag uppringd av vårat lönekontor där dom sa att jag måste ändra min föräldraledighet på onsdagar för att jag inte får bryta den mer än 3 gr på 1 år... Det jag inte förstår med det här är hur mammor på mitt jobb kan plocka ut enstaka dagar under årets gång när deras barns förskolor är stängda? Men iaf, så försökte jag ringa försäkringskassan igår och det va överbelastat HELA dagen när jag kom hem och eftersom 3e dagen va idag så blev jag nervös att det inte skulle gå och då skulle jag förlora flera 1000 på det....
men nu är det iaf ordnat slängde mig på luren 08.00 precis när dom öppna och kom fram 08:01. Tack och lov!

Sen fick jag också reda på att jag har rätt att plocka ut alla mina semesterdagar (25) dagar fast jag går på mammaledighet vilket jag inte visste, trodde jag bara kunde använda dom jag tjänat in :D så nu behöver jag inte ta föräldraledighet förens barnet kommer :D :D

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Komma tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0